ایجاد محیط کار دیجیتال از جمله اقداماتی است که سازمانهای پیشرفته از آن برای بهبود عملکرد کارکنان خود و خلق تجارب جذاب بهره میگیرند. در یک محیط کار دیجیتال امکاناتی مانند دسترسی سیار در هر مکان و زمان از طریق زیرساخت فنی مبتنی بر تلفن همراه فراهم است. رویکردهایی مانند استفاده از دستگاههای شخصی در محیط کار و برقراری امنیت دیجیتال از دیگر مواردی است که زیرساخت فناوری اطلاعات آن را فراهم میسازد.
فناوریهایی مانند تلفن همراه رسانههای اجتماعی و اینترنت اشیا همراه با فضای فیزیکی جذاب برای کارکنان منجر به رویکردی همکارانه میشود و تجربهای دلنشین را برای آنها پدید میآورد. همچنین ایجاد ویژگیهایی مانند چابکی و همکاری مستمر بین کارکنان از خواص این فرهنگسازمانی است.
این زیرساخت اطلاعاتی- ارتباطاتی باید مدیریت و رهبری شود و بهصورت مستمر مورد بازبینی قرار گیرد. یکی از اهداف اصلی هر سازمانی باید بهبود تجربه کارکنان باشد تا از این طریق موفق به ایجاد بهرهوری کارایی و اثربخشی بالاتر و درگیرسازی کارکنان در کار شود و بتواند بهترین استعدادهای دیجیتال را جذب سازمان خود کند. همچنین سازمانها باید مهارتهای دیجیتال کارکنان خود را پرورش داده و برای نگهداشتن آنها برنامه داشته باشند.