• کارتابل کارکنان
  • 021-58123000
  • جستجو
  • پنج شنبه 6 مهر 1402 18:04

مرکز تخصصی تحول و نوآوری

پروژه دورنما

 به منظور دست یازیدن به آینده مبتنی بر توسعه و تحول در فعالیتهای صندوق قرض الحسنه شاهد موضوع تحول و نوآوری

 در دستور کار صندوق قرض الحسنه شاهد قرار گرفته است.

 بدین منظور و با هدف ایجاد تحول در کوتاه ترین زمان ممکن از متخصصین این امر دعوت به همکاری گردیده است . این موضوع در قالب ماموریت نوآوری به شرح زیر تشریح شده است .

 

ماموریت نوآوری

هدف از تعریف این ماموریت، ایجاد یک واحد فعال و پویا در سازمان به منظور اطمینان از بهینه سازی مستمر فرایندهای سازمان در راستای برنامه های موجود و نیز پیشروی و گسترش فعالیت های ممتاز در مسیر نوآوری و تحول در عرصه فعالیت های اقتصادی و مالی، طبق قوانین تعریف شده است. 

 

تعریف نوآوری 

نوآوری، طبق تعاریف نوین، تنها محدود به خلق محصولات یا خدمات دارای فناوری پیشرفته یا ارائۀ ویژگی های هرچه متنوعتر و گستردهتر نیست. نوآوری تعریف خیلی خاصتری دارد: هرگونه تغییری در فرایندهای یک سازمان که «نیروی کار، سرمایه، مواد اولیه و اطلاعات» را به «محصولات و خدمات با ارزشتری» تبدیل ‌کند.

 

مراحل نوآوری

هدف کوتاه مدت:

  • بازنگری در فرایندها و فعالیت های کنونی سازمان و تلاش برای بهینه سازی خدمات تعریف شده در دایرۀ قوانین و چارچوب های موجود

هدف میان مدت: 

  • بررسی مجدد اهداف و فعالیت های سازمان و امکان سنجی بازنگری در تعاریف قانونی
  • تعریف فرایندهای نوین جهت ارتقای سطح انجام ماموریت سازمانی
  • پی ریزی فرایندهای ورود نوآورانه به فعالیت های نوین قانونی در بخش خدمات اقتصادی
  • پی ریزی تعاملات علمی بروز با دانشگاهها و موسسات علمی مرتبط با فعالیت های سازمانی

هدف بلند مدت:

  • نهادینه سازی فرهنگ نوآوری پویا در ساختار و فرایندهای سازمانی
  • تبدیل صندوق قرض الحسنه شاهد به یک فعال ممتاز در حوزۀ  ارایه تسهیلات قرض الحسنه

 

 

 

دورنمای صندوق قرض الحسنه شاهد

دست یابی صندوق به توسعه و بالندگی سازمانی در ارائه خدمات دهی مطلوب به اعضاء خاصه جامعه ایثارگری و ترویج، توسعه و نهادینه نمودن فرهنگ قرض الحسنه در سطح ملی به واسطه به کارگیری تمامی ظرفیت های موجود درون و برون سازمانی تا سال 1404.

 

برنامه های تحولی آتی صندوق

  • تنوع بخشی در ارائه تسهیلات به اعضاء به منظور مرتفع نمودن نیازها و افزایش رضایت مندی آنها 
  • تقویت و ارتقاء مدیریت ارتباط  مشتری  در صندوق در راستای ارائه خدمات دهی اثربخش به اعضاء  
  • اعمال مدیریت دانش و همگام شدن با تغییرات محیطی در راستای ارتقاء کیفیت خدمات دهی به اعضاء
  • ارتقاء صندوق به بانک قرض الحسنه و گسترش دامنه خدمات به کلیه ایثارگران سایر دستگاهها و نیازمندان
  • توجه به بانکداری الکترونیکی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی اینترنت و تلفن همراه برای پرداخت وام به اعضاء
  • تشکیل کمیته مشورتی ایثارگری در صندوق جهت بهره مندی از نظرات اثربخش اعضاء در فرایند خدمات دهی
  • توانمندسازی و توجه به توسعه شغلی و فردی نیروی انسانی صندوق در قالب برنامه های آموزشی
  • ارائه خدمات مشاوره به اعضاء  در راستای راه اندازی کسب و کار و مشاغل کوچک
  • افزایش سواد مالی مشتریان از طریق آموزش رسمی و غیر رسمی
  • خود ارجاعی و اخذ بازخورد ازعملکرد صندوق بواسطه توجه به مطالعات سازمانی

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
  • استان ها
آرشیو مطالب