اداره مدیریت ارتباطات و پشتیبانی مشتریان
ابعاد و شاخص های مدیریت ارتباطات و پشتیبانی مشتریان
اداره مدیریت ارتباطات و پشتیبانی مشتریان
(مأموریت، اهداف، اهم شرح وظایف به صورت کلی و تفکیکی)
** مأموریت اداره مدیریت ارتباطات و پشتیبانی مشتریان
برقراری ارتباط مطلوب با اعضاء در راستای مرتفع نمودن نیازها و افزایش رضایت مندی آنها نسبت به کیفیت خدمات دهی صندوق قرض الحسنه شاهد
**اهداف اداره مدیریت ارتباطات و پشتیبانی مشتریان
- مشتری مداری و تکریم اعضاء صندوق
- تحقق بخشی خطمشی ها، اهداف و راهبردهای صندوق
- تقویت و ارتقاء اعتماد نهادی اعضاء نسبت به عملکرد صندوق
- نظارت غیرمحسوس بر عملکرد بازوان اجرایی صندوق
- تقویت و ارتقاء بهره وری ( کارایی و اثربخشی) صندوق در فرایند خدمات دهی به اعضاء
- تعامل و مشارکت دادن اعضاء در تقویت و ارتقاء کیفیت خدمات دهی به آنان
- تعامل و هم افزایی با بازوان اجرایی صندوق در راستای خدمات دهی مطلوب به اعضاء
- تقویت و ارتقاء رضایت مندی نسبت به کیفیت خدمات دهی به اعضاء
** اهم شرح وظایف اداره مدیریت ارتباطات و پشتیبانی مشتریان:
- تدوین و بروزرسانی دستورالعمل اجرایی مدیریت ارتباطات و پشتیبانی مشتریان صندوق
- برقراری ارتباط اثربخش، راهنمایی و پاسخگویی به مسائل و مشکلات خدمتی اعضاء صندوق
- دریافت انتقاد، پیشنهاد، شکایت، تقدیر و تشکر در اشکال مختلف(حضوری، تلفنی، سرویس پیام کوتاه، سایت و پست الکترونیک) و ارزیابی آنها در راستای ارتقاء کیفیت خدمات دهی صندوق
- رسیدگی به مسائل و مشکلات خدمتی اعضاء و پاسخگویی در کوتاه ترین زمان ممکن
- ارتباط دادن اعضاء با مدیریت های مختلف صندوق حسب ضرورت در راستای حل مسائل و مشکلات خدمتی
- اطلاع رسانی به اعضاء و بازوانی اجرایی صندوق یعنی روسای مناطق و بانکداران اجرایی
- تدوین بانک اطلاعاتی اعضاء براساس شاخص های مدونCRM
- رصد و ارزیابی نیمرخ جغرافیایی، جمعیتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، روانسناختی و پزشکی اعضاء صندوق جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی مطلوب
- رصد و پایش مداوم محیط خدمتی صندوق در قالب انجام مطالعاتی نظیر: نیازسنجی و رضایت سنجی و... در راستای ارتقاء کیفیت خدمات دهی صندوق
- تجزیه و تحلیل اطلاعات گردآوری شده از بازخورد اعضاء نسبت به عملکرد صندوق در راستای بهبودی فرایند خدمات دهی و ارتقاء رضایت مندی اعضاء
- ارائه راهبردها و برنامه های عملیاتی در راستای تقویت و ارتقاء کیفیت خدمات دهی صندوق جهت ارائه به مدیر عامل صندوق
- تهیه بروشور( کاغذی و الکترونیکی) پادکست(محتوای صوتی) و وادکست (محتوای تصویری) در راستای راهنمایی فرایند خدمات دهی به اعضاء و نیز پاسخگویی به مسائل و مشکلات کاری بازوان اجرایی صندوق
- بازنمایی و انعکاس عملکرد اداره مدیریت ارتباطات و پشتیبانی مشتریان در اتاق شیشه ای صندوق
- عملیاتی نمودن طرح سپاس در تعامل با مدیریت های مختلف صندوق جهت سرکشی به اعضاء.
- تدوین و عملیاتی نمودن الگوهای تعاملی استاندارد در صندوق در راستای کیفیت خدمات دهی به اعضاء
- برگزای جلسات شش ماهه، سالیانه و موردی مجازی جهت راهنمایی و پاسخگویی مدیر عامل و مدیریت های مختلف به بازوانی اجرایی صندوق یعنی روسای مناطق و بانکداران اجرایی.
- ارائه گزارش های شش ماه، سالیانه و موردی از عملکرد اداره مدیریت ارتباطات و پشتیبانی مشتریان جهت ارائه به مدیر عامل صندوق
- انجام سایر وظایف مرتبط با اداره مدیریت ارتباطات و پشتیبانی مشتریان صندوق.
**شرح وظایف رئیس اداره مدیریت ارتباطات و پشتیبانی مشتریان:
- تدوین و بروزرسانی دستورالعمل های اجرایی مدیریت ارتباطات و پشتیبانی با مشتریان
- برنامه ریزی، سازماندهی و اولویت بندی کارهای مرتبط با اداره متبوع
- بررسی وضعیت تحقق اهداف و برنامههای مرتبط با اداره از طریق گزارشهای دریافتی
- نظارت بر فعالیتهای کارکنان واحد متبوع
- شناسایی برنامه های آموزشی مورد نیاز کارکنان متبوع حسب نیازسنجی آموزشی
- پیشنهاد راهکارهای کاربردی در راستای اثربخشی ارتباطات با مشتریان
- شناسایی راهکارهای مبتنی بر فناوری IT جهت بهبود ارتباط با مشتریان
- تحلیل بازخورد و تصمیمگیری جهت بهبود فرایند ارتباط با اعضاء صندوق
- پيش بيني برنامه و بودجه واحد متبوع جهت ارائه به مدیریت طرح و برنامه
- برگزاری جلسات مستمر با کارشناسان جهت بهبود ارتباطات با اعضاء صندوق
- کمک به توسعه نرم افزار در تعامل و همکاری با مدیریت فناوری اطلاعات صندوق
- آسیب شناسی اداره متبوع در فرایند خدمات دهی و ارائه راهکارهای پیشنهادی جهت رفع آن
- هماهنگی و تعامل با پشتیبان سیستم و نیز IT صندوق در ر استای خدمات دهی مطلوب به اعضاء
- برنامه ریزی مناسب جهت سرکشی به اعضاء (طرح سپاس)
- تدوین و عملیاتی نمودن الگوهای تعاملی استاندارد در صندوق در راستای کیفیت خدمات دهی به اعضاء
- برگزاری جلسات و اراِئه گزارش پیشرفت و عملکرد اداره به مدیر عامل و مدیران صندوق
- برگزای جلسات شش ماهه، سالیانه و موردی مجازی جهت راهنمایی و پاسخگویی مدیر عامل و مدیریت های مختلف به بازوانی اجرایی صندوق یعنی روسای مناطق و بانکداران اجرایی
- تدوین گزارش های شش ماهه، سالیانه و موردی جهت ارائه به مدیریت
- انجام سایر وظایف و امور محوله از سوی مافوق مرتبط با واحد متبوع
** شرح وظایف کارشناس ارتباطات و پاسخگویی:
- راهنمایی و پاسخگویی اثربخش به اعضاء و اطمینان از رضایت مندی آنان
- بررسی مسائل و مشکلات اعضاء و کمک به رفع آنان در اسرع وقت
- ارتباط دادن اعضاء با مدیریت های مختلف صندوق حسب ضرورت
- دریافت انتقاد، پیشنهاد، شکایت، تقدیر و تشکر از سوی اعضاء و ثبت آنان به صورت تفکیکی
- شناسایی نیازها ، انتظارات و حساسیت های اعضاء نسبت به عملکرد صندوق( مشترک)
- مشارکت در مطالعات واحد متبوع در حوزه های مختلف رضایت سنجی و نیازسنجی و... . ( مشترک)
- کمک به ثبت و نگهداری اطلاعات مشتریان در بانک اطلاعاتی مشتریان( مشترک)
- همکاری با تیم کارشناسی اداره متبوع جهت دستیابی به نتایج مورد انتظار( مشترک)
- ارائه پیشنهاد و راهکارهای اثربخش در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان( مشترک)
- تهیه گزارش مجمل و تفصیلی از فعالیت های انجام شده در پست مربوطه جهت ارائه به مافوق( مشترک)
- انجام سایر وظایف و امور محوله از سوی مافوق مرتبط با واحد متبوع( مشترک)
** شرح وظایف کارشناس نظارت و رسیدگی:
- پیگیری مشکلات و رفع ابهامات ایجاد شده در فرایند خدمات دهی
- بررسی صحت و سقم انتقادات و شکایات واصله از سوی اعضاء صندوق
- رسیدگی و نظارت بر شکایات و انتقادات اعضاء نسبت به فرایند خدمات دهی صندوق
- پی گیری و تحلیل پیشنهادات نسبت به عملکرد صندوق از سوی اعضاء
- تسهیل سازی روند فرایند خدمات دهی به اعضاء صندوق
- شناسایی نیازها ، انتظارات و حساسیت های اعضاء نسبت به عملکرد صندوق( مشترک)
- مشارکت در مطالعات واحد متبوع در حوزه های مختلف رضایت سنجی و نیازسنجی و... . ( مشترک)
- کمک به ثبت و نگهداری اطلاعات مشتریان در بانک اطلاعاتی مشتریان( مشترک)
- همکاری با تیم کارشناسی اداره متبوع جهت دستیابی به نتایج مورد انتظار( مشترک)
- ارائه پیشنهاد و راهکارهای اثربخش در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان( مشترک)
- تهیه گزارش مجمل و تفصیلی از فعالیت های انجام شده در پست مربوطه جهت ارائه به مافوق( مشترک)
- انجام سایر وظایف و امور محوله از سوی مافوق مرتبط با واحد متبوع( مشترک)
** شرح وظایف کارشناس اطلاع رسانی و بهره دهی:
- آگاه سازی و ارائه اطلاعات لازم به اعضاء نسبت به خدمات و فرایند خدمات دهی صندوق
- ثبت و نگهداری اطلاعات اعضاء در بانک اطلاعاتی مشتریان( وظیفه تخصصی و سایر کارشناسان همکاری می نمایند)
- جمع آوری، سازماندهی و پردازش داده های مرتبط با اعضاء
- بروز رسانی اطلاعات و داده های مرتبط با اعضاء
- گردآوری، بررسی و تحلیل انتقادات، پیشنهادات و شکایات ارسالی از طریق کانال های ارتباطی(حضوری، سایت، تلفنی، سرویس پیام کوتاه و ایمیل)
- تهیه بروشور( کاغذی و الکترونیکی) پادکست(محتوای صوتی) و وادکست (محتوای تصویری) در راستای راهنمایی فرایند خدمات دهی به اعضاء و نیز پاسخگویی به مسائل و مشکلات کاری بازوان اجرایی صندوق
- تهیه محتوای عملکرد اداره مدیریت ارتباطات و پشتیبانی مشتریان جهت قرار دادن در اتاق شیشه ای صندوق
- تحلییل و ارزیابی مکالمات واصله به اداره متبوع از سوی اعضاء
- شناسایی نیازها ، انتظارات و حساسیت های اعضاء نسبت به عملکرد صندوق( مشترک)
- مشارکت در مطالعات واحد متبوع در حوزه های مختلف رضایت سنجی و نیازسنجی و... . ( مشترک)
- همکاری با تیم کارشناسی اداره متبوع جهت دستیابی به نتایج مورد انتظار( مشترک)
- ارائه پیشنهاد و راهکارهای اثربخش در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان( مشترک)
- تهیه گزارش مجمل و تفصیلی از فعالیت های انجام شده در پست مربوطه جهت ارائه به مافوق( مشترک)
- انجام سایر وظایف و امور محوله از سوی مافوق مرتبط با واحد متبوع( مشترک)