• فا
  • جستجو
  • پنج شنبه 14 مرداد 1400 16:39

فرآیند درخواست وام

تعداد بازدید : 8804
تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 10 شهریور 1399 08:37
انواع فرآیندهای درخواست وام از صندوق قرض الحسنه شاهد ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 فرآیند وام ضروری:

  1. مراجعه متقاضیان وام به رابطین
  2. کنترل مدارک شناسایی، فیش حقوقی، وضعیت عضویت متقاضی و کنترل حساب متقاضی وام
  3. تکمیل فرم درخواست وام
  4. تکمیل فرم ضمانت وام توسط گروه هایی که به ضامن نیاز دارند(شامل فرزندان اناث مجرد یا مطلقه، سایر فرزندان، جانبازان کمک معیشت بگیر). لازم به ذکر است که ضامن می بایست عضو صندوق باشد.
  5. ثبت درخواست وام توسط رابطین و ارسال مدارک به مرکز استان در کوتاهترین زمان
  6. بررسی درخواست توسط کارشناس استان
  7. تایید درخواست توسط رئیس منطقه و ارسال به مرکز
  8. کنترل درخواست ها توسط کارشناس دفتر مرکزی از حیث اطلاعات هویتی اعضاء، اطلاعات حساب، نوع وام، تکراری نبودن،گردش حساب و کنترل حساب متقاضی در سیستم بانک ملی
  9. ارجاع درخواست به مدیریت اعتبارات و تسهیلات و سپس ارجاع به مدیرعامل توسط ایشان جهت تایید و دستور پرداخت به امور مالی

 


فرآیند وام موردی:

  1. مراجعه عضو به رابطین و یا مرکز استان و یا دفتر مرکزی
  2. ارائه مدارک و مستندات دال بر نیاز اضطراری به وام(مدارک درمان، مراجع قضایی، ازدواج فرزند، فوت اعضای خانواده درجه یک)
  3. در صورت مراجعه به رابطین؛ ارسال مدارک و مستندات توسط ایشان به مرکز استان
  4. بررسی شرایط متقاضی توسط کارشناس استان و مکاتبه با مدیریت اعتبارات و تسهیلات توسط معاون امور مناطق و ارسال مدارک از طریق اتوماسیون
  5. ارجاع درخواست توسط مدیر اعتبارات و تسهیلات به کارشناس و بررسی و ثبت وام توسط کارشناس اعتبارات(کنترلهای کارشناس عبارتند از؛ مکفی بودن میزان حقوق، میزان پس انداز به تناسب مبلغ وام متقاضی، عدم بدهی از بابت وام حوزه ریاست، تایید و احراز شماره حساب بانکی)
  6. تایید توسط مدیر اعتبارات و ارجاع به مدیرعامل جهت صدور دستور پرداخت

 


فرآیند وام الکترونیکی:

  1. تماس متقاضی یا وکیل قانونی ایشان با رابطین در بنیاد شهید شهرستان مربوطه، مراکز استانها یا ستاد مرکز و درخواست اینترنتی وام.
  2. اعلام شماره تماس صحیح توسط متقاضی جهت دریافت پیامک(نام کاربری و رمز عبور) به صورت سیستمی.
  3. مراجعه متقاضی به سایت Ebshahed.ir و ورود به سایت با نام کاربری و رمز عبور دریافت شده.
  4. ثبت درخواست وام ضمن مشاهده اطلاعات فردی، موجودی سپرده حق عضویت و تعداد وامهای اخذ شده به همراه مانده و گردش آن در صفحه مذکور.
  5. چنانچه متقاضی در شهری غیر از استان محل پرونده حضور دارند می بایست آن را در سیستم مشخص نمایند.
  6. در صورتیکه متقاضی واجد شرایط اخذ وام باشند، حداکثر میزان ثبت وام و تعداد اقساط آن نمایش داده می شود تا در صورت تمایل مبلغ و تعداد اقساط را به میزان کمتر تغییر دهند.
  7. وارد نمودن کد تایید دریافت شده از طریق شماره همراه ثبت شده در سیستم و تایید نهایی درخواست توسط متقاضی.
  8. دریافت کد پیگیری توسط متقاضی از طریق ارسال پیامک.
  9. کد پیگیری به عنوان شماره وام متقاضی به صورت وام از نوع الکترونیک در سیستم نمایش داده می شود.
  10. بررسی توسط کارشناس مربوطه و ارجاع به رئیس منطقه.
  11. بررسی و تائید ثانویه توسط رئیس منطقه.
  12. کنترل و تائید نهائی توسط مدیریت اعتبارات و تسهیلات و ارجاع همزمان به مدیرعامل جهت صدور دستور پرداخت و همچنین مدیریت مالی و خزانه جهت انجام مراحل پرداخت.
  • درخواست وام الکترونیک در حال حاضر برای افرادی که وامشان نیاز به ضمانت ندارد و افرادی که مبلغ مانده وامشان بیشتر از مبلغ مجاز تسویه زود هنگام نباشد امکان پذیر می باشد. 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
  • استان ها
آرشیو مطالب