مطالعات کاربردی
خلاصه گزارش پژوهش:
«سنجش رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد»
مقدمه
رضایت شغلی، یک حس مثبت و مطبوع و پیامد ارزیابی شغلی یا تجربه فرد است (قلی زاده و همکاران، ۱۳۸۹). رضایت شغلی ترکیبی از احساس مثبت و منفی کارکنان نسبت به شغلشان در سازمان می باشند. به بیان دیگر رضایت شغلی به احساسات کارکنان نسبت به دستاوردها و موفقیت های شغلی راجع می باشد(ازیری، 2011: 78). اسميت، كندال و هيولين پنج بعد اساسي يعني ماهيت شغل، پرداخت حقوق و مزايا، فرصتهاي پيشرفت و ترقي، سرپرستان و همكاران در كار را مهمترين ابعاد مؤثر در احساس افراد نسبت به كارشان مي دانند(هزاوه ای و صمدی، 1386: 47). دانشگاه مینه سوتا شش مولفه نظام پرداخت؛ نوع شغل؛ فرصتهای پیشرفت؛ جوّ سازمانی؛ مناسبات مدیر و شرایط فیزیکی را برای رضایت شغلی کارکنان مشخص نموده است.
به طور کلی رضایت شغلی بر بسیاری از متغیرهای سازمانی نظیر افزایش بهره وری، دلسوزی کارکنان نسبت به سازمان، تعلق خاطر و دلبستگی به محیط کار، افزایش کمیت و کیفیت کار، ارتباطات صحیح، بهبود روحیه و علاقه به کار تأثیر دارد. رضایت شغلی پایین موجب رفتارهای ضد اجتماعی مانند خدمات ضعیف، تولید و پخش شایعات مخرب، غیبت، جابجایی، ترک خدمت و... کارکنان می شود(صافی و همکاران، 1394: 89). علاوه بر آن، افزايش رضايت شغلي به معني افزايش اثربخشي و بهرهوري افراد است و اين افزايش مستقيماً روي عملكرد سازماني و بهبود آن تأثيرگذار ميباشد(قلی زاده و همکاران، 1389).
از نظر سازماني، سطح بالاي رضايت شغلي ، منعكس كننده جو سازماني بسيار مطلوب است كه منجر به جذب و بقاي كاركنان می شود( فروغی و همکاران، 1386: 335). پژوهش حاضر درصدد سنجش رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد بوده است.
روش پژوهش
پژوهش حاضر به لحاظ ماهیت پژوهش در زمره تحقیقات توصیفی - مقایسه ای و به لحاظ استراتژی تحقیق دارای استراتژی قیاسی و از حیث ماهیت داده جزء تحقیقات کمی و از نوع مطالعه پیمایشی قلمداد می گردد. لذا برای سنجش متغیر رضایت شغلی از پرسشنامه استاندارد19 سئوالی دانشگاه مینه سوتا[1](MSQ) در قالب طیف لیکرت استفاده می شود. اولین بار توسط برادفیلد و روث[2] در دانشگاه مینه سوتا [3]و با سوال طراحی و ساخته شد. بعدها وایس، داویس و انگلند لافکویست[4] در سال ۱۹۶۷ آن را بررسی و اصلاح نمودند و سوالات آن را به 19 سوال کاهش دادند. این ابزار از شش خرده مقیاس تشکیل شده است که عبارتند از: خرده مقیاس نظام پرداخت (۳ گویه)، نوع شغل (۴ گویه)، فرصت های پیشرفت (۳ گویه)، جو سازمانی(۲ گویه)، مناسبات مدیر (۴ گویه) و شرایط فیزیکی (۳ گویه). در این پرسشنامه گویه های شماره 13 و 15 دارای شیوه نمره گذاری معکوس می باشند. امتیازات بین ۱۹ تا ۳۸ نشان می دهد که میزان رضایت شغلی ضعیف می باشد. امتیازات بین 39 تا ۵۷ نشان می دهد که میزان رضایت شغلی متوسط می باشد. امتیازات بالای ۵۷ نشان می دهد که میزان رضایت شغلی بسیار خوب می باشد( رجوع به میانگین وضع موجود و مفروض به دست آمده ذیل جدول شماره 4 ). در نهایت داده های پژوهش پس از استخراج با استفاده از نرم افزار SPSS26 در دو بخش تحلیل توصیفی و تحلیل استنباطی ( از نوع تحلیل مقایسه ای و آزمون تفاوت معناداری) مورد توصیف، آزمون و تحلیل قرار گرفته است.
یافته های پژوهش
1- یافته های توصیفی پژوهش
الف- توصیف ویژگی های جمعیتی پاسخگویان
1- از کارکنان مورد بررسی در این پژوهش به ترتیب: 36/9 درصد( 45 نفر) شاغل در واحد ستادی صندوق و 63/1 درصد(77 نفر ) نیز شاغل در واحدهای استانی صندوق بوده اند. لذا بیشترین تجمع و انباشتگی کارکنان از حیث محل خدمت در طبقه استان ها مشاهده شده است.
2- متوسط سن کارکنان مورد بررسی در این تحقیق42/61 سال بوده است. همچنین نیمی از کارکنان در سن45 سال و بالاتر و نیمی دیگر نیز در پایین آن قرار داشته اند. علاوه بر آن بیشترین تجمع و انباشتگی کارکنان از حیث سن در طبقه47 سال مشاهده شده است.
3- از کارکنان مورد بررسی در این پژوهش به ترتیب: 92/5 درصد(111) مرد و 7/5 درصد(9) زن بوده اند. لذا بیشترین تجمع و انباشتگی کارکنان از حیث جنس در طبقه مرد مشاهده شده است.
4- متوسط میزان تحصیلات کارکنان مورد بررسی در این تحقیق تحصیلات کارشناسی بوده است. همچنین نیمی از کارکنان دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر و نیمی دیگر نیز در پایین آن قرار داشته اند. علاوه بر آن بیشترین تجمع و انباشتگی کارکنان از حیث میزان تحصیلات در طبقه تحصیلات کارشناسی با 58 درصد(69 نفر) مشاهده شده است.
5- از کارکنان مورد بررسی در این پژوهش به ترتیب: 91/6 درصد(109 نفر) متأهل و 8/4 درصد( 10 نفر) مجرد بوده اند. لذا بیشترین تجمع و انباشتگی کارکنان از حیث وضعیت تأهل در طبقه متأهل مشاهده شده است.
6- بیشترین تجمع و انباشتگی کارکنان از حیث وضعیت استخدامی در طبقه رسمی با 64/5 درصد (78 نفر) مشاهده شده است.
7- بیشترین تجمع و انباشتگی کارکنان از حیث پست سازمانی در طبقه کارشناسی با 54 درصد(61 نفر) مشاهده شده است.
8- متوسط مدت سابقه کار کارکنان مورد بررسی در این تحقیق 15/86 سال بوده است. همچنین نیمی از پاسخگویان دارای 18 سال و بالاتر و نیمی دیگر نیز پایین تر از آن مدت سابقه کاری داشته اند. علاوه بر آن بیشترین تجمع و انباشتگی کارکنان از حیث مدت سابقه کار در طبقه 18 سال مشاهده شده است.
9- متوسط میزان درآمد ماهیانه کارکنان مورد مطالعه پنج میلیون و یک هزار تا شش میلیون تومان بوده است. همچنین نیمی از کارکنان دارای پنج میلیون و یک هزار تا شش میلیون تومان و بالاتر و نیمی دیگر نیز پایین تر از آن درآمد ماهیانه داشته اند. علاوه بر آن بیشترین تجمع و انباشتگی کارکنان از حیث میزان درآمد ماهیانه در طبقه پنج میلیون و یک هزار تا شش میلیون تومان با 30/3 درصد(36 نفر) مشاهده شده است.
10- متوسط میزان هزینه های ماهیانه خانواده کارکنان مورد مطالعه پنج میلیون و یک هزار تا شش میلیون تومان بوده است. همچنین نیمی از کارکنان دارای شش میلیون و یک هزار تا هفت میلیون تومان و بالاتر و نیمی دیگر نیز پایین تر از آن هزینه ماهیانه خانواده داشته اند. علاوه بر آن بیشترین تجمع و انباشتگی کارکنان از حیث میزان هزینه ماهیانه خانواده در طبقه هفت میلیون و بالاتر با 28/8 درصد(34 نفر) مشاهده شده است.
ب- توصیف داده ها
1- توصیف رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد
توزیع رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد در جدول(1) نشان داده شده است:
جدول(1): توزیع رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد
رضایت شغلی کارکنان |
فراوانی |
درصد |
درصد فراوانی تجمعی |
تا حدودی |
14 |
11/5 |
11/5 |
زیاد |
65 |
53/3 |
64/8 |
خیلی زیاد |
43 |
35/2 |
100/0 |
تعداد کل |
122 |
100/0 |
|
میانگین: 4/24 (زیاد) میانه: 4 ( زیاد) نما: 4 ( زیاد) |
همان طور که در جدول(1) نیز ملاحظه می شود، از کارکنان مورد بررسی صندوق قرض الحسنه شاهد در این تحقیق از حیث میزان رضایت شغلی به ترتیب: 11/5 درصد دارای میزان رضایت شغلی تاحدودی، 53/3 درصد دارای میزان رضایت شغلی زیاد؛ 35/2 درصد دارای میزان رضایت شغلی خیلی زیاد بودند. علاوه بر آن؛ توزیع میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد مبیّن این واقعیت است که به طور متوسط هر یک از کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد از رضایت شغلی زیاد برخوردار بوده اند. همچنین نیمی از پاسخگویان مورد مطالعه دارای میزان رضایت شغلی زیاد و بالاتر و نیمی دیگر در پایین آن قرار داشتند. نکته قابل توجه دیگر آنکه بیشترین تجمع و انباشتگی پاسخگویان از حیث میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد در طبقه زیاد مشاهده شده است. در نهایت درصد فراوانی تجمعی میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد بیانگر آن است که 88/5 درصد از کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد دارای میزان رضایت شغلی زیاد و خیلی زیاد بوده اند و تنها 11/5 درصد دارای رضایت شغلی تا حدودی بوده اند.
2- مقایسه توصیفی رضایت شغلی کارکنان ستادی و استانی صندوق قرض الحسنه شاهد
توزیع مقایسه توصیفی رضایت شغلی کارکنان ستادی و استانی صندوق قرض الحسنه شاهد در جدول(2) نشان داده شده است:
جدول(2): توزیع مقایسه توصیفی رضایت شغلی کارکنان ستادی و استانی صندوق قرض الحسنه شاهد
رضایت شغلی کارکنان |
نمونه ستادی |
نمونه استانی |
نمونه کل |
|||
فراوانی |
درصد |
فراوانی |
درصد |
فراوانی |
درصد |
|
تا حدودی |
6 |
13/3 |
8 |
10/4 |
14 |
11/5 |
زیاد |
27 |
60/0 |
38 |
49/4 |
65 |
53/3 |
خیلی زیاد |
12 |
26/7 |
31 |
40/3 |
43 |
35/2 |
تعداد کل |
45 |
100/0 |
77 |
100/0 |
122 |
0/100 |
میانگین |
4/13 |
4/30 |
4/24 |
|||
میانه |
4 |
4 |
4 |
|||
نما |
4 |
4 |
4 |
همانگونه که جدول2 نیز نشان می دهد؛ میزان رضایت شغلی کارکنان استانی با میانگین4/30 اندکی بیشتر از رضایت شغلی کارکنان ستادی با میانگین4/13 می باشد.
3-توصیف ابعاد ششگانه شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد
جدول3؛ توزیع ابعاد شش گانه رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد
ابعاد و گویه ها |
کاملا مخالفم |
مخالفم |
تا حدی موافق |
موافقم |
کاملا موافقم |
میانگین |
نمونه کل ( تعداد مشاهدات معتبر) |
نظام پرداخت میانه: 4 ( زیاد) نما: 4 ( زیاد) |
1 |
4 |
24 |
57 |
36 |
4 |
122 |
0/8 |
3/3 |
19/7 |
46/7 |
5/29 |
100/0 |
||
نوع شغل میانه: 50/4 ( زیاد) نما: 5 (خیلی زیاد) |
- |
1 |
15 |
45 |
61 |
4/36 |
122 |
- |
0/8 |
12/3 |
36/9 |
0/50 |
100/0 |
||
فرصتهای پیشرفت میانه: 4 ( زیاد) نما: 5 (خیلی زیاد) |
- |
7 |
30 |
35 |
50 |
4/04 |
122 |
- |
5/7 |
24/6 |
28/7 |
0/41 |
100/0 |
||
جوّ سازمانی میانه: 4 ( زیاد) نما: 5 (خیلی زیاد) |
1 |
6 |
21 |
44 |
50 |
4 |
122 |
0/8 |
4/9 |
17/2 |
36/1 |
0/41 |
100/0 |
||
مناسبات مدیر و مدیران میانه: 4 ( زیاد) نما: 4 ( زیاد) |
- |
- |
28 |
80 |
14 |
3/89 |
122 |
- |
- |
23/0 |
65/6 |
5/11 |
100/0 |
||
شرایط فیزیکی میانه: 4 ( زیاد) نما: 4 ( زیاد) |
1 |
5 |
18 |
53 |
45 |
4/11 |
122 |
0/8 |
4/1 |
14/8 |
43/4 |
9/36 |
100/0 |
همانگونه که یافته های جدول فوق نیز نشان می دهد؛ در رابطه با ابعاد شش گانه رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد نیز در عین اینکه تمامی ابعاد در سطح مطلوب می باشند(یعنی داشتن میانگین بالای خط برش یا میانگین آزمون3) به ترتیب: نوع شغل با میانگین 4/36، شرابط فیریکی با میانگین4/11، فرصت های پیشرفت با میانگین 4/04، نظام پرداخت و جو سازمانی مشترکاً با میانگین4 و در نهایت مناسبات مدیر و مدیران با میانگین 3/89 بیشترین تا کمترین میزان رضایت مندی را از دید کارکنان صندوق به خود اختصاص دادند.
2- یافته های استنباطی پژوهش
با توجه به نرمال بودن توزیع داده های مرتبط با رضایت شغلی در سطح خطای05/0(P>0/05). برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون های آماری پارامتریک( کمی) استفاده می شود. در ادامه به آزمون هر یک از فرضیه های تحقیق مبادرت می شود:
فرضیه اول تحقیق: رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد در سطح مطلوبی می باشد.
جدول4؛ نتایج آزمون t تک نمونه ای برای مقایسه تفاوت میانگین های اختلافی(موجود و مفروض) رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد
متغیر |
فراوانی |
میانگین (وضع موجود) |
انحراف معیار |
میانگین آزمون ( وضع مفروض) |
نسبتT |
df |
معناداری آزمونT |
اختلاف میانگین |
تفاوت در سطح95 درصد اطمینان |
|
کرانه پایین |
کرانه بالا |
|||||||||
رضایت شغلی کارکنان صندوق |
122 |
71/819 |
10/493 |
57 |
15/599 |
121 |
0/000 |
14/819 |
12/938 |
16/700 |
همانگونه که یافته های جدول 4 نیز نشان می دهد؛ نتایج آزمون t تک نمونه ای برای مقایسه تفاوت میانگین های اختلافی( موجود و مفروض) بیانگر آن است که بین میانگین های رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب وضع موجود و وضع مفروض( میانگین آزمون) تفاوت معناداری در سطح خطای 0/01 وجود دارد(P<0/01). بنابراین فرض صفر مبنی بر عدم وجود تفاوت میانگین های اختلافی(وضع موجود و وضع مفروض) رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد رد می شود و با سطح اطمینان 99 درصد می توان نتیجه گرفت که بین میانگین های اختلافی (وضع موجود و وضع مفروض) تفاوت معناداری وجود دارد. این امر بیانگر این مطلب است که میانگین وضع موجود نسبت به میانگین وضع مفروض بزرگتر می باشد(میانگین وضع موجود برابر با 71/819 ، میانگین وضع مفروض-آزمون- برابر با 57 و اختلاف میانگین 14/819 ). این امر رضایت شغلی مطلوب کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد را می رساند.
فرضیه دوم تحقیق: بین میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب ویژگی های فردی و سازمانی تفاوت معناداری وجود دارد.
1- یافته های حاصل از تحلیل مقایسه ای نشان داده است که بین رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب محل خدمت(ستاد و استان) تفاوت معناداری مشاهده نشده است(P>0/05). این امر بیانگر آن است که میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق در ستاد و استان تقریباً یکسان بوده است.
2- یافته های حاصل از تحلیل مقایسه ای نشان داده است که بین رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب سن تفاوت معناداری مشاهده نشده است(P>0/05). این امر بیانگر آن است که میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق در سنین مختلف تقریباً یکسان بوده است.
3- یافته های حاصل از تحلیل مقایسه ای نشان داده است که بین رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد بر حسب میزان تحصیلات تفاوت معناداری مشاهده نشده است(P>0/05). این امر بیانگر آن است که میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق دارنده میزان تحصیلات مختلف تقریباً یکسان بوده است.
4- یافته های حاصل از تحلیل مقایسه ای نشان داده است که بین رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب جنس تفاوت معناداری مشاهده نشده است(P>0/05). این امر بیانگر آن است که میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق در میان مردان و زنان تقریباً یکسان بوده است.
5- یافته های حاصل از تحلیل مقایسه ای نشان داده است که بین رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب وضعیت استخدامی تفاوت معناداری مشاهده نشده است(P>0/05). این امر بیانگر آن است که میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق در موقعیت استخدامی رسمی، قرارردادی و پروژه ای تقریباً یکسان بوده است.
6- یافته های حاصل از تحلیل مقایسه ای نشان داده است که بین رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب پست سازمانی تفاوت معناداری مشاهده نشده است(P>0/05). این امر بیانگر آن است که میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق دارنده پست های سازمانی مختلف تقریباً یکسان بوده است.
7- یافته های حاصل از تحلیل مقایسه ای نشان داده است که بین رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب مدت سابقه کار تفاوت معناداری مشاهده نشده است(P>0/05). این امر بیانگر آن است که میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق دارنده سنوات خدمتی متفاوت تقریباً یکسان بوده است.
8- یافته های حاصل از تحلیل مقایسه ای نشان داده است که بین رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب وضعیت تأهل تفاوت معناداری مشاهده نشده است(P>0/05). این امر بیانگر آن است که میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق مجرد و متأهل تقریباً یکسان بوده است.
9- یافته های حاصل از تحلیل مقایسه ای نشان داده است که بین رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب میزان درآمد ماهیانه تفاوت معناداری مشاهده نشده است(P>0/05). این امر بیانگر آن است که میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق دارنده میزان درآمدهای متفاوت تقریباً یکسان بوده است.
10- یافته های حاصل از تحلیل مقایسه ای نشان داده است که بین رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب میزان هزینه های ماهیانه خانواده تفاوت معناداری مشاهده نشده است(P>0/05). این امر بیانگر آن است که رضایت شغلی کارکنان صندوق دارنده میزان هزینه های مختلف خانوادگی تقریباً یکسان بوده است.
بحث و نتیجه گیری
در یک جمع بندی کلی از سنجش رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد می توان چنین گفت: نتایج تحلیل توصیفی داده ها نشان داد که اولا میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد در سطح زیاد ارزیابی شده است و لذا از این حیث در سطح مطلوبی می باشد. دوما در میان ابعاد شش گانه رضایت شغلی به ترتیب ابعاد: نوع شغل با میانگین 4/36، شرابط فیریکی با میانگین4/11، فرصت های پیشرفت با میانگین 4/04، نظام پرداخت و جو سازمانی مشترکاً با میانگین4 و در نهایت مناسبات مدیر و مدیران با میانگین 3/89 بیشترین تا کمترین میزان رضایت مندی را از دید کارکنان صندوق به خود اختصاص دادند.
علاوه بر آن، نتایج تحلیل استنباطی داده ها نشان داد که اولا بین میانگین های رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب وضع موجود و وضع مفروض( میانگین آزمون) تفاوت معناداری در سطح خطای 0/01 به نفع وضع موجود وجود دارد(P<0/01). این امر رضایت شغلی مطلوب کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد را می رساند. دوما بین میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب ویژگی های فردی و سازمانی تفاوت معناداری مشاهده نشد(P>0/05). به بیان دقیقتر میزان رضایت شغلی کارکنان صندوق قرض الحسنه شاهد برحسب ویژگی های فردی و سازمانی تقریباً یکسان بوده است.
در نهایت به منظور تقویت و ارتقاء بیشتر رضایت شغلی کارکنان صندوق از سوی مدیریت مواردی همچون: الف- تقویت و ارتقاء مناسبات مدیران با کارکنان، ب- بهبود جو سازمانی در سایه تقویت اعتماد بین شخصی و تعامل در محیط کار و ج- توجه و تمرکز بر نظام پرداخت خاصه در بخش تسهیلات رفاهی به کارکنان.
فهرست مطالب
- فروغي، فيض اله . خرازي، هادي. ايرا نفر، شيرين. رضايي، منصور(1386)؛ رضايت شغلي و عوامل مؤثر بر آن از ديدگاه اعضاي هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه، مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي، دوره 7، شماره 2، صص 342-335.
-قلی زاده، محمدرضا. فانی، علی اصغر. احمدوند، علی محمد(1389)؛ بررسی تأثیر سبک های رهبری بر رضایت شغلی کارکنان نیروی انتظامی( مطالعه موردی: کارکنان معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا)، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس، شماره 28، صص 45-29.
-هزاوه ای، محمد مهدی. صمدی، علی(1386)؛ عوامل مؤثر بر رضايت شغلي كاركنان اجرايي استان همدان، تحقيقات علوم رفتاري، دوره پنجم، شماره1، صص 54-47.
-Aziri, B (2011)., Job Satisfaction: A Literature Review, Management Research and Practice, 3(4): 77-86.
- Morgan,D.W., Krejcie, R, V .(1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 607-610
[1] - Minnesota Job Satisfaction Questionnaire
[2] -Bradfield & Ross
[3] -University of Minnesota
[4]- Weiss & Davis& England Lafquist