• فا
  • EN
  • جستجو
  • ورود به حساب کاربری
  • ثبت نام
  • پنج شنبه 8 آبان 1399 23:15

مشاوران

حوزه ی مشاوران صندوق قرض الحسنه شاهد

 

پیش درآمد ؛

حیات هر سازمان ، منوط به گستره ی خلاقیت و نوآوری است . لذا در جهت تحقق این مهم ، مشاوره با خبرگان و اهل فن ، می تواند زمینه ی رشد و تحول سازمان را فراهم سازد .

صندوق قرض الحسنه شاهد نیز ، از این قاعده مستثنی نیست و در سال های اخیر ، توانسته است با ایجاد فضای تعاملی در داخل و برون صندوق ، گام مؤثری را در این مسیر بردارد .

 صندوق به منظور ارائه خدمات بهینه و بی عیب و نقص از کلیه ابزارها و امکانات در دسترس استفاده می نماید.

 بهره گیری از نظرات و سرویس‌های مبتنی بر مشورت و به اشتراک گذاردن تجربیات ناشی از سالها خدمت و تعامل با جامعه ایثارگری به عنوان محور اصلی و شاکله انتخاب مشاورین در تخصص‌های مختلف و مورد نیاز صندوق قرض الحسنه شاهد قرار دارد.

 این خدمات در حوزه های مختلف مالی، حقوقی، منابع انسانی، فناوری و علوم میان رشته ای از علوم انسانی تا علوم فنی و ریاضی را  در بر می‌گیرد و بر حسب نیاز به مدیرعامل صندوق مشورت‌های پاره وقت، موردی و در برخی موارد به صورت ویژه و دائمی سرویس های یاد شده ارائه می گردد . 

مشاورین صندوق قرض الحسنه شاهد با توجه به جنس و ماهیت جامعه شاهد و ایثارگر می باید در شناخت و درک مستقیم و مشکلات جامعه هدف از پیش قراولان صندوق قرض الحسنه شاهد به شمار آمده و چه بسا با این رویکرد خود نیز به عنوان بازوی طرح و برنامه محسوب و بر حسب موقعیت به اقدامات اجرایی نیز متوسل شوند.

رفت و برگشت اطلاعات و داده‌های علمی و عملیاتی بین حوزه مشاورین و رده های مدیریتی صندوق به ویژه مدیریت ارشد همواره به نتایج مثمر ثمری منتج گردیده است .

ارتباط حوزه مشاورین محدود به رده سازمانی دفتر مرکزی نبوده و از طریق بسترهای ارتباطی نوین در قالب طرح‌های فرهنگی ،  معطوف به خانواده،  نظرسنجی و نیاز سنجی با در نظر داشتن استراتژی سازمانی و سیاست های تصویب شده از سوی عناصر بالادستی به ایفای نقش و اثرگذاری خود در صندوق قرض الحسنه شاهد مشغول می‌باشند.

 

 

الف) شناخت حوزه ی مشاوران

  • مشاوران راه های بهبود کارایی سازمان را مورد بررسی قرار می‌دهند و بهترین گزینه و راه حل را در اختیار مدیر عامل و یا مدیران تابعه ی سازمان می گذارند.
  • گاهی در تصمیم گیری ، گاهی در تصمیم سازی و گاهی در انعقاد قراردادهای برون‌سازمانی و گاهی هم در معرفی و به کارگیری تخصص‌ها به سازمان متبوع خود خدمات می‌دهند.
  • مشاوران ممکن است تمام ساعات در اختیار سازمان بوده و یا به طور پاره وقت با سازمان همکاری نمایند.
  • آن چه مسلم است مشاوران به طرز مستقل زیرنظر مستقیم مدیرعامل عمل می‌کنند.
  • آنها از نظر سازمانی مسئولیت اجرایی ندارند مگر بر حسب قرارداد فی مابین کارفرما و مشاور این خواسته  عملیاتی گردد.

ب  ) مسئولیت هایی که  مشاور دارد:

  • جمع آوری و سازماندهی اطلاعات لازم برای حل مشکلات مطرح شده از جانب مدیر عامل و  مدیریت های تابع ( به دستور مدیر عامل ) .
  • اجرای مصاحبه های فردی با کارکنان و یا مدیران رده ‌های مختلف سازمانی.
  • ارائه طرح‌ها جهت بهبود روش‌های سازمان
  • تحلیل داده ها و خلاصه و طبقه بندی جهت تسریع در نتیجه‌گیری‌های کلان سازمان
  • ارائه حل‌های و به عامل 
  • پیشنهاد نظام ها و رویه ها و تغییرات سازمانی
  •  ارائه توصیه ها و پیشنهاد ها به مدیریت به صورت حضوری و یا گزارش مکتوب

ج ) شرح وظایف

 مشاوره جهت تدوین راهبردها ، خط مشی‌ها و برنامه‌های بلندمدت و تاکتیکی

مشاوره جهت آسیب شناسی در سازمان

 مشاوره در زمینه های پژوهشی و نیازهای تحقیقاتی

 بررسی و اظهار نظر در مورد سیاست ها و هدف گذاری

 بررسی و اظهارنظر در مورد سازماندهی اهداف و فعالیت های حوزه بهره برداری

 مشاوره در اطلاع رسانی و شفاف سازی قوانین و مقررات

 اجرای روش های اجرایی ،  دستورالعمل ها و سایر مستندات 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها
آرشیو مطالب